Sisselaskekanalite puhastus

Kõikidel diiselmootoritel ning kaasaegsematel otsepritsega bensiinimootoritel on probleem sisselaskekanalitesse ladestuva nõega. Mootoritel millel pritsitakse kütus otse silindrisse, mitte sisselaskekanalisse sisselaskeklappide taha, puudub mehanism sisselaskekanalite puhtana hoidmiseks. Vanematel bensiinimootoritel hoolitses selle eest mootoribensiin, mis sisselaskekanalitesse pihustades neid puhastas. Diiselmootoritel ja kaasaegsetel bensiinimootoritel pihustatakse kütus aga otse silindrisse ning sisselaskekanalite pesemist ei toimu. Lisaks on tänapäevastel autodel heitmenormide tagamiseks erinevad heitgaaside tagastuse süsteemid (EGR e. exhaust-gas recirculation), mis juhivad erinevatel töörežiimidel osa heitgaasi väljalaskest tagasi sisselaskesse ning sealtkaudu põlemiskambrisse. Sisselaskesüsteemis on ka paratamatult läbi karterituulutuse sinna sattunud ka teatav kogus mootoriõli ja õliauru ning seeb loob väga soodsa pinnase heitgaasides olevate tahkete osakeste ladestumiseks kollektori ja sisselaskekanalite seintele ning klappide tagustele. Mida rohkem sellist nõgi mootori sisselaskesse koguneb, seda rohkem hakkab see mootori tööd mõjutama.

Diiselmootorite puhul on esimeseks sümptomiks probleemid sisselake pöördklappide töös. Lisaks võib märgata mootori jõudluse vähenemist või ebaühtlasemat mootori tööd. Tavapärase praktika kohaselt aitab selle vastu kollektori puhastus ning klapid hakkavad uuesti vabalt liikuma. Kui probleemiga ei tegeleta õigeaegselt võib juhtuda, et sisselaskekollektor vajab vahetust.w Tavapärane ei ole aga lisaks kollektorile ka mootori poole jäävate sisselaskekanalite ja klappide taguste puhastus. Seda peamiselt seetõttu, et nende kanalite ja klappide puhastamine on väga ajamahukas ning ilma vastavate seadmeteta on keeruline saavutada head tulemust. Kui aga need jätta puhastamata, siis remondi tulemusel saavutatakse küll vabalt liikuvad pöördklapid ning korrektselt voolav kollektor, kuid silindri ja kollektori vahele ajapikku tekkinud "pudelikael" jääb eemaldamata. Puhaste kanalite ja klappidega vabaneb taaskord mootori algne potentsiaal.

Bensiinimootorite puhul on tavapärasteks sümptomiteks ebaühtlane mootori töö tühikäigul ja madalamatel koormustel ning vähenenud jõudlus. Eriti tugevalt on mõjutatud mootorid, milledel on lisaks kütuse otsepritsele ka muutuva avatusega sisselaskeklappide süsteem (Valvetronic) nagu näiteks N55, N63 jne.

Mootori sisselaskekanalite ja -klappide puhastamiseks kasutame spetsiaalset BMW poolt heaks kiidetud pähklikoore pritsi. Pähklikoortega on võimalik sisselaskekanaleid ja klappe puhastada vägagi efektiivselt, mootorit täielikult osandamata ja ilma pindasid kahjustamata. Lisaks on pähklikoored ohutud ka juhul kui mingi osa nendest peaks pääsema silindrisse.

Diiselmootoritel oleks soovitatav sisselaskesüsteemi puhastada umbes kord iga 100 000km tagant, bensiinimootoritel on see vajadus natuke harvem.

Enda sõiduki sisselaskekanalite puhastamise ligikaudse maksumuse teada saamiseks saada meile päring siit.

Lisateenused

+372 51 9000 31

Kukermiidi tn 11, Tallinn, 11216